...
- hintalappuja on yksi, ja vain yksi
- että tuotteen kuvaus ja hinta (ilmestyvät näytölle viivakoodin luvun jälkeen) vastaa hintalappua ja itse tuotetta.
- “Onko nämä sun omia tuotteita, ja tuletko itse hakemaan?”. Jos vastaus on, että tuotteet järjestelmään kirjannut henkilö ei tule itse hakemaan tuotteita, pyydä valtakirja tästä jo etukäteen talteen kirpulle.
Laatikot
Laatikot ovat pieni erikoistapaus. Kun myyjä tulee kassalle laatikon kanssa, ota häneltä laatikon hintalappuliuska (jossa on useita viivakoodeja), ja aseta se kassalla olevaan kansioon päälimmäiseksi. Kirjoita sen ylänurkkaan järjestysnumero (ensimmäisen laatikon lapulle 1, toiselle 2 jne, aina päälimmäiseen uusin!). Kirjoita sama numero laatikon kylkeen jäävään paperiin. Jos laatikon kuvaus ei ole selkeä, ota laatikosta myös älypuhelimella kuva, tai mahdollisesti korjaa hieman kuvausta käsin. Piippaa kaikki laatikon viivakoodit sisään, ja merkitse lapun alareunaan, että ne on sisäänkirjattu. Jos et ehdi juuri sillä hetkellä piipata tuotteita sisään, se ei ole pakollista.
Nopeutusmahdollisuuksia:
- Joku ohjeistamaan jonottajia vetämään kirjanväleistä hintalappujen viivakoodit esiin, ja varmistamaan että lappu on heti kannen alle.
- Joku kyselemään ja keräämään jonottajilta valtakirjat jo jonosta, ja ohjeistamaan niiden kirjoittamisessa.
...
Myyntitilanteessa ostaja tulee kassalle ostosten kanssa. Tarkista missä kursori vilkkuu, kuten sisäänottovaiheessa, ja lue tuotteiden viivakoodit. Tämän jälkeen ilmoita ruudulla näkyvä loppusumma ostajalle, ota rahat, kiitä, naputtele saadut rahat koneelle (plusmerkillä aloittaen!), anna vaihtorahat (kassa laskee summan puolestasi), toivota hyvää päivänjatkoa.
Laatikot
Kun joku tulee kassalle tuotteen kanssa, joka on peräisin laatikostam pyydä laatikon numero. Ota kansiosta kyseisen laatikon viivakoodiliuska, ja piippaa ensimmäinen vapaa viivakoodi, ja vedä sen jälkeen ruksi sen yli.
Ongelmatilanteet
Ostaja tuo kassalle tuotteen, jossa ei ole hintalappua.
...