Lippukauppa on myös Kompassin tarjoama kävijäkeskeinen ominaisuus. Nykyisellään se ei tarvitse rekisteröitymistä ja liput toimitetaan suoraan sähköpostiin. Jatkossa siihen on kuitenkin tulossa muutosta ja turvallisuuden vuoksi (kadotetut liput, turvallinen jälleen myynti) lipunmyynnin uudistuksen valmistuttua liput tullaan liittämään Kompassin käyttäjätunnukseen, jonka jälkeen lippukauppakin tarvitsee Kompassi käyttäjätunnuksen. Lippukauppa on yksikertainen ja helppokäyttöinen verkkokauppa kuten kuvissa alla olevissa kuvissa näkyy.

 

 

 

Nykyään lippukauppa kysyy joka kerta toimitustusosoitteen. Tapahtumien aktiivikävijöille lipunmyynnin liittäminen Kompassi tunnuksiin tulee varmasti olemaan eduksi, kun toimitusosoitetta ei tarvitsisi kerta kerran jälkeen syöttää. Hotmail-osoitteiden käyttöön liittyen on tunnettuja ongelmia johtuen hotmailin käyttämästä roskapostien suodatuksesta ja Kompassin lähettämien sähköpostien kokonaismäärästä. Sille ei Kompassin suunnalta voida harmillisesti tehdä mitään, eikä hotmail palvelun puolelta olla haluttu lisätä Kompassia varten poikkeusta.


Lippukaupan tuotteen maksetaan heti ostoksen yhteydessä.

 

 

Maksunvälittäjänä lippukaupassa on Checkout Finland Oy eli tuettuna on hyvin kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksu.

 

Nykyisen loppukaupan suurin heikkous on että liput toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse eli asiakas voi hukata lipun ennen tapahtumaa, mikä aiheuttaa viiveitä lippujen lunastuksessa. Lippujen jälleenmyynnin kannalta on myös ongelmallista että siinä nykyisellään alkuperäinen vastaanottaja lähettää viestin edelleen luoden käytännössä kopion lipusta, mutta lipun koodi kuitenkin toimii ainoastaan kerran mikä mahdollistaa petoksen jälleenmyynnissä. Siksi siihen kehitetään parannuksia ja nykyisellään lippujen jälkeenmyyntiä ei tueta millään tavalla.

Myydyt liput on mahdollista hakea tapahtuman lipunmyyntivastaavan tai Kompassin ylläpitäjän käyttöoikeuksilla, eli hukatut liput on mahdollista löytää. Käyttäjien olisikin suotavaa olla yhteydessä tapahtuman lipunmyyntiin jo selvästi ennen tapahtumaa, mikäli liput sisältävä sähköposti ei ole saapunut jostain syystä tai asiakas on itse vahingossa sen saattanut poistaa. Rannekkeiden lunastusjonot ovat usein tapahtumapaikoilla pitkät ja kaikki siinä vaiheessa tehtävä ylimääräinen selvitystyö hidastaa tarpeettomasti noita jonoja.

  • No labels