Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Kun joku tulee kassalle tuotteen kanssa, joka on peräisin laatikostam laatikosta, pyydä laatikon numero. Ota kansiosta kyseisen laatikon viivakoodiliuska, ja piippaa ensimmäinen vapaa viivakoodi, ja vedä sen jälkeen ruksi sen yli.

...

Laita eksyneiden hintalappujen kasaan. Kiitä tuojaa.

 

Asiakas haluaa sovittaa tuotetta tai tarkistaa, että se toimii/kaikki osat ovat tallessa

Sovittaminen onnistuu, mikäli kirppiksen läheisyydessä sattuu olemaan vessa, pukuhuone tai vastaava. Tällöin pyydetään asiakkaalta arvokas pantti (esim. koko laukku), joka palautetaan sovittamisen jälkeen.

Tuotteen tarkistamisen perussääntö on, että sen voi tarkastaa myyjän läsnäollessa, mikäli paketin saa suljettua samalla tavalla, miten se oli paketoitu. Tätä tapahtuu figujen ja DVDiden kanssa.

Asiakas peruu

  • Yhden itemin: Ei ongelmaa. Paina - merkkiä, ja lue tuote uudestaan. Palauta tuote myyntiin, tai ruuhkan sattuessa aseta sivuun odottamaan myyntiinvientiä.
  • Kaikki itemit: Ei ongelmaa. Lue kuitinhylkäysviivakoodi (abort; tulostettu kassan läheisyyteen). Palauta tuotteet myyntiin.
  • Rahanvaihtamisen jälkeen: Jos asiakas on jo poistunut kassalta ja tulee takaisin, sanotaan ettei palautusoikeutta. Anna oikea määrä rahaa takaisin (muista mitä annoit vaihtorahaksi), ota itemit takaisin ja aseta ne vuorovastaavan käsittelypinoon, josta hän voi muokata tuotteiden statuksen takaisin myytäväksi ehtiessään.

...

Jos kassassa on reilusti yli 1500 euroa, tai jos kassassassa kassassa on rahaa alle 1000 euroa, kannattaa ylimäärä viedä turvaan kassakaappiin, tai hakea puuttuvia seteleitä/kolikoita kassakaapista takaisin.

Traconissa: tulee ottaa yhteyttä kirppuvastaavaan, tai komentokeskukseen. Ylimääräiset rahat voi toimittaa kassakaappiin, ja kassakaapista voi hakea lisää rahaa. Komentokeskuksesta löytyy luultavasti joku, jolla on pääsy kassakaapille.

...

  • Jos myyjä vaikuttaa siltä, ettei ole kiinnostunut hakemaan tuotteitaan, tarjoa hylkäysmahdollisuutta. Muista merkitä itemit Kirppuun hylätyiksi!


Ongelmatilanteet

Ei henkilöllisyystodistusta

...

Meillä pitäisi tässä vaiheessa olla jo jonkinlainen valtakirja asiasta, tai joku merkintä. Jos ei ole, meille on valehdeltu sisäänotossa, tai conin aikana on sattunut yllättäviä asioita. Soitetaan kaverin tiedoista löytyvään puhelinnumeroon, ja sanotaan että ollaan Traconkirppikselleconin kirppiksellä, ja kysy että minkä nimiselle hepulle saa luovuttaa tuotteet. Jos kaveri sanoo oikean nimen, tarkistetaan hakijan henkilöllisyystodistus, kerrotaan kaverille että hakija saa kuitin mukaansa, josta näkyy paljon tuli rahaa (summan voi kertoakin). Otetaan valtakirja meille talteen, luovutetaan itemit ja rahat tälle kaverille.

...

Tämä on ihan ok. Hyvitysnäkymästä hyvitetään myydyt tavarat. Hyvitystä ei voi tehdä vain osasta ansaittuja rahoja, vaan sen hetkinen tuotto maksetaan kokonaisuudessaan.

Jos asiakas haluaa kirjata jo osan tuotteista pois, piipataan ne ulos, ja jätetään loput myyntiin.

...

Kerro, että tuotteet on mahdollista hylätä, jolloin ne voi itse asettaa vapaaseen jakoon kirpputorin ovelle, tai jättää ne kokonaan etsimättä kirpulta, jolloin ne toimitetaan kirpputorin jälkeen paikallisen anime- ja mangakerhon kirjastoon. (Myyjän täytyy allekirjoittaa paperi, jossa luopuu oikeudestaan tuotteita kohtaan.) <- Myös tupla/triplavarmistus myyjän läsnäollessa toimii. Tämän jälkeen vuorovastaava voi merkitä kaikki myyjän jäljelläolevat tuotteet hylätyiksi. Jos kirpputorille hylätty tuote sattuu menemään kaupaksi ennen, kuin se ehditään kerätä sivuun, rahat menevät Traconin hyväksi.