Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Comment: Lisätty tietoa kuitin keskeytyksestä; pari päivitystä

...

  • Ole aina kohtelias, avulias ja ystävällinen
  • Asiakas on aina oikeassa, vaikkei olisikaan
  • Jos et tiedä, mitä tehdä, kysy vuorovastaavalta.
  • Jos vuorovastaava ei tiedä mitä tehdä, soita kirpputorivastaavalle.
  • Aina kun otat tuotteen tai ongelmallisen hintalapun syystä tai toisesta sivuun, merkitse siihen teipillä/lapulla syy!
  • Pidä huolta kanssatätien hyvinvoinnista, lounas tai juominen voi unohtua kiireessä
  • Jos hukkaat oman kassakoodisi, kerro mahdollisimman pian Maryjanelle Raichanille tai Codezille. (Ei ole maailmanloppu.)

...

  • Kassatäti kirjautuu sisään omalla viivakoodillaan.

  • Älä koskaan tyhjennä cookieita. Jos cookiet katoavat, kutsu Codez.

  • Muista window focus. (F11 full screen)

  • Selaimen exit -koodin skannaus ja selaimen refresh loggaa kirppistädin ulos. (F5)

...

  • Yhden itemin: Ei ongelmaa. Paina - merkkiä, ja lue tuote uudestaan. Palauta tuote myyntiin, tai ruuhkan sattuessa aseta sivuun odottamaan myyntiinvientiä.
  • Kaikki itemit: Ei ongelmaa. Lue kuitinkeskeytysviivakoodi kuitinhylkäysviivakoodi (abort; tulostettu kassan läheisyyteen). Palauta tuotteet myyntiin. 
  • Rahanvaihtamisen jälkeen: Jos asiakas on jo poistunut kassalta ja tulee takaisin, sanotaan ettei palautusoikeutta. Anna oikea määrä rahaa takaisin (muista mitä annoit vaihtorahaksi), ota itemit takaisin ja aseta ne vuorovastaavan käsittelypinoon, josta hän voi muokata tuotteiden statuksen takaisin myytäväksi ehtiessään.

Ostotilanteen keskeytys (ja jatko)

Jos ostotilanne on jostain syystä keskeytettävä (ts ilman aietta perua ostoa; eri kuin hylkäys), lue keskeytysviivakoodi (suspend) ja selosta kommenttikenttään keskeytyksen syy (ostajan nimi ja odotettavissa oleva viimeinen jatkoaika). Siirrä kuitin tuotteet sivuun. Ellei erikseen muuta ole sovittu, merkitse tuotenippuun, että tuotteet ovat jo kuitilla.

Ostotilannetta voi jatkaa myöhemmin skannaamalla jonkin keskeytetyn ostokuitin tuotteen viivakoodi ja varmistamalla ilmestyneestä dialogista, että kyseessä on oikea kuitti ja ostaja. Ostotilanne jatkuu kuten ennen keskeytystä (myynti, tuotteiden lisäys ja poisto, hylkäys).

Kassasta loppuu vaihtorahat / kassassa on ihan liikaa rahaa

...