"Lyhyt" lista Kirpun käyttöön liittyvistä vaatimuksista ja tarpeista (ei läpikotainen).
Ennen tapahtumaa:
- Kuka on päävastuussa kirpputorista, mukaanlukien Kirppu-sovellus? Onko aiempaa kokemusta?
- Tekstit etusivulle, mahdolliset lisäohjeet ilmoitus- ja ohjesivulle.
- Kuinka kauan tavaroiden ilmoittautumista pidetään auki? Tekstien tarvitsee olla VALMIIT reilusti (väh. viikko) ennen ilmoittautumisen avaamista.
- Kuinka pitkään jää aikaa sulkemisen ja tapahtuman väliin?
- Odotettu tavaravolyymi: <500, <1k, <5k, <10k?
- Yhdellä kassapäätteellä saa piipattua noin 400-500 tavaraa tunnissa (sisään- ja uloskirjaus).
- Tilan ja esillepanotarpeiden (pöydät, hyllyt, jne) varaus? Laajennusmahdollisuuksia, jos tavaraa tuleekin enemmän? Jääkö ilmoittautumisen sulkemisen jälkeen aikaa varautua ilmoitettuun määrään?
- Mikä taho tarjoaa palvelimen sovellukselle? Kirppu on web-sovellus jota käytetään selaimella…
- Käytetäänkö samaa palvelinta tapahtuman aikana vai onko tapahtumassa paikallinen palvelin nopeammalla/varmemmalla verkolla?
- Mistä kassapäätteet eli läppärit JA viivakoodinlukijat?
- Näille netti ja yhteys palvelimeen. (Kytkin, verkkokaapelit, etc, / tukiasema etc)
- Kassalippaita?
- Milloin palvelualue kootaan, aikatarve?
- Nimetty kassahenkilökunta.
- Jokainen kassahenkilö rekisteröidään erikseen järjestelmän käyttäjäksi JA kassahenkilöksi.
- Jokaiselle kassahenkilölle on henkilökohtainen kassankäyttötunnus. Lisäksi mahdollisesti tyhjiä varatunnuksia hukkuneiden tilalle (aktivointi vaatii ylläpitäjää).
- Nimetty vastuuhenkilökunta.
- Vastuuhenkilöillä on joitakin lisätoimintoja käytössään. Lähtökohtaisesti aina vähintään yksi vuorossa toiminta-aikana.
- Nimetty ylläpitäjä? Tarve riippuu palvelimen sijainnista ym.
- Koulutus sovelluksen käyttöön kassahenkilökunnalle?
- Koulutus sovelluksen välitason hallintaan kassojen vastuuhenkilökunnalle?
- Ohjeistus sovelluksen ylläpitoon tai käyttöönottoon?
Tapahtuman aikana:
- Rahan talletus: vastuuhenkilö(t) rahan holviin vientiin ja sieltä takaisin tuontiin.